logo3bis
lobobis
logo3bis
logo2bis
logo2bis
logo2bis
logo2bis
logo2bis
logo2bis
logo2bis
logo2bis
logo2bis
logo2bis
logo2bis
logo2bis
logo2bis
logo2bis
logo2bis
logo2bis
logo2bis
logo2bis
logo2bis
logo2bis
logo2bis
logo2bis
mlodzi1
logo
Capture_6
d_w_sieci pajacyk
dop
kfundusze00302
bip_logo_pomn1_grad
logo2bis
logo2bis

autorzy:                                 mgr Adam Lemieszek           mgr Adam Iwanejko

EDUKACJA ZDROWOTNA

Temat: Korzyści dla zdrowia z podejmowania różnych form aktywności. Edukacja zdrowotna

Data: 08.01.2014 – klasa I a, b chłopcy

Czas trwania: 1 x 45 min.

Miejsce zajęć: pracownia informatyczna

Prowadzący: Adam Iwanejko

Pomoce i przybory: komputer z dostępem do Internetu, rzutnik. Program PREZI.

Cele ogólne:

- poznanie pojęć aktywność fizyczna, zdrowie,

Cele operacyjne:

  • Uczeń:
    • zna korzyści wynikające z aktywności fizycznej
    • wymienia różne rodzaje aktywności fizycznej

Cele kształcące:

    • poznanie różnych form aktywności dostosowanych do możliwości ucznia
  • poznanie obiektów sportowych i terenowych, które mogą służyć w aktywności fizycznej
     

Cele wychowawcze:

  • dbałość o własne zdrowie
     
  • Metody:
    • prezentacja
    • dyskusja
  • Formy pracy:
    • grupowa
  • Cele kształcenia ogólnego:
    • II. Gotowość do uczestnictwa w rekreacyjnych i sportowych formach aktywności fizycznej oraz ich organizacji;
    • Treści nauczania - wymagania szczegółowe
  • 7. Edukacja zdrowotna. Uczeń:
  • 1) wyjaśnia, czym jest zdrowie; wymienia czynniki, które wpływają pozytywnie i negatywnie na zdrowie
    i samopoczucie, oraz wskazuje te, na które może mieć wpływ;

    Przebieg lekcji:

    1. Czynności wstępne:
      • sprawdzenie obecności, podanie tematu i celu zajęć.
    2. Przypomnienie definicji zdrowia oraz czynników pozytywnie i negatywnie wpływających na zdrowie.
    3. Autorefleksja ucznia - jaką aktywność ruchową podejmuję w przeciągu tygodnia i ile czasu na nią poświęcam (wypisują wszystkie formy)
    4. Obejrzenie prezentacji:
  • http://prezi.com/pxgrtctlmwq2/?utm_campaign=share&utm_medium=copy
  • oraz dyskusja na forum klasy:

    -  o przyczynach spadającej aktywności fizycznej dzieci i młodzieży,

    - co mogę zmienić w swoim postępowaniu, na co mam wpływ,

    - jaka baza sportowa i oferta zajęć popołudniowych jest w mojej okolicy.

    • 5. Podsumowanie zajęć, wyróżnienie najaktywniejszych uczniów.

     

    Edukacja zdrowotna. (wersja pdf.)
    edukacja1
    edukacja2
    edukacja3
    edukacja4
    edukacja5
    swlewo16